Direktlänk till inlägg 26 maj 2013

Sovdags

Av Tjolanta - 26 maj 2013 21:42

Vad gör man med en övertrött valp?


Nähä, nu är det dags att avsluta dagen. Chica bäddar för full i soffan och det är vad hon brukar göra i sängen innan hon somnar för natten.

Men det är lite för tidigt, dagen har varit ansträngande - varit med familjen och shoppat på Ullvåsa. Åkt bil lååångt, träffat massor av människor, varit inne i en stor butik med massor av saker att lukta på, fått vatten av snälla tanten på fiket, smakat glass av mig. Då kan man inte bli mer än trött.

Och nu är hon såååå övertrött att ingenting passar. Krafsar, bäddar, gnäller, biter, ska reta Ziif som lagt sig tillrätta i soffan, ner på golvet å så upp igen, å så ner igen. 

Nuuu blev det lungt, marmorplattan framför öppna spisen är ett skönt ställe, för på den är det kallt, och har man päls som en grisslybjörn så är det skönt med svalka. Även om värmen inte har kommit än.  Nu får man röra sig tyst.    

    



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tjolanta - 24 oktober 2013 20:00

Jag har ändrat en del innehåll i min blogg som jag skrev tidigare i somras, dels hade det med viss försiktighet angående mitt jobb och sen har jag börjat brinna för mer än bara mina hundar. Nämligen Aloevera och dess förträfflighet både för människor...

Av Tjolanta - 11 juni 2013 21:31

Nu har Chica fått träffa sin mamma och sina kullsyskon och det var en upplevelse sent att glömma. Tikvalparna gjorde upp om rangordningen på blodigt allvar och mamma Soya fick gå emellan och styra upp det hela.  Pappa Manne var också och hälsade på...

Av Tjolanta - 25 maj 2013 22:30

Vårt härliga, busiga, ulliga, krulliga monster som är på allt överallt alltid :-) Hon kan slappa oxå :-)...

Av Tjolanta - 21 maj 2013 20:36

Nu har hon flyttan in, vår lilla Perroflicka Chica, hon är alldeles, alldeles underbar. Full fart ett par timmar och sedan totalt slocknad i ett par. Vår lilla Tibbetjej Ziif har adopterat henne och är så duktig och hjälper till att fostra henne. D...

Av Tjolanta - 5 maj 2013 21:15

Hej igen. Ja det var väldigt länge sen jag bloggade. Det har varit mycket under en lång tid och så  fick jag en förvarning om, att om min arbetsgivare uppdagar att det är jag som skriver i bloggen om mitt arbete, så kan jag bli avskedad. Därf...

Presentation

En hantverks och handarbetstokig textilslöjdlärares dagbok!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards